Juppi 1/10- Sureputte

Red som sagt igår kväll och det började väl sådär. Bestämde mig för att rida barbacka och jobba honom lite lösgörande på gärdet i alla gångarter med massor av volter, serpentiner, skänkelvikningar, öppna och framdelsvändningar samt avsaktningar och igångsättningar i skritt och trav.
Först kom jag alltså inte upp :o jag som alltid kommer upp på min c-ponny på 135 cm liksom.. Till slut lyckades jag iaf men hamnade såklart alldeles för långt bak och Juppi som aldrig reagerar på nåt blev förbannad och bockade så jag flög raktupp pch sedan landade jag på manken.. ajajaj :s. Sedan red vi iväg ut på gärdet och skrittade fram till andra sidan där det är som mest plant. Jag började skrittjobba honom i ca 10 min med volter, skänkelvikningar, överställa honom inåt och utåt för att få honom mjuk i båda sidorna vilket faktiskt gick fint idag efter ett tag släppte det ganska mycket och då började jag lägga in lite igångsättningar i trav och halter och igång igen för att få honom pigg och allert. Han lyssnade fint och släppte även här riktigt bra i sidorna efter en stund bäst funkar öppna och sluta på honom men han tycker skänkelvikningarna e roligast. Ryggade även några gånger och övade på galoppfattningar från skritt vilket funkade helt okej. Vi övade även en del på galoppen på volten, att få honom att runda sig och räta upp kroppen att orka få in bakkärran under sig och ta mer runda fina samlade språng, det gick riktingt bra i högervarv men i vänster var det nog riktigt jobbigt då han bockade flera gånger precis efter att jag kände att han lossade lite och började jobba men han skötte sig ändå riktigt bra!
 
Ska nog börja ha väst nu :P.
 
Åå vad jag saknar dig min lilla flicka <3
 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback