Hästar och ponnyer genom tiderna del 1

Jag tänkte att jag skulle lägga upp ett inlägg med hästar och ponnyer genom tiderna för er som inte läst mina bloggar så länge, ni vet ju kanske inte vilka som funnits med genom åren.
 
Magic´s Clever Bay (Frasse):
Sommaren 2007
En stor shettiskille på 110 cm som stod hos min granne när jag flyttade till Örebro. Jag började rida lite på honom och skötte om honom. Det slutade med att jag lärde honom massor tillsammans med Philippa som hade honom hos sig då, jag var i stallet varjedag och tog hand om söta Frasse och han var inte alltod enkel det må jag säga. Ena dagen kunde han gilla att hoppa och nästa så vägrade han 20 ggr, han kunde bitas men också vara supergullig, han kunde vägra gapa för bettet men så nästa dag så kunde han gapa glatt, han kunde hoppa åt sidan 20 ggr i galoppen ena dagen och nästa så galopperade han som om han aldrig gjort annat. Söta lilla Frasse <3.
 
Embla 3025:
2007-2011
Embla, den vackraste och snällaste och mest underbara av de alla, hon som gjorde mitt liv så värt att leva och fick mig att kämpa för att lära mig att bli bra och att få oss framåt. Hon har lärt mig allt jag kan i ridningen och hon fanns där för mig som min bästa vän i 4 år och vi hade såå roligt ihop åkte på klubbhoppningar och ridläger, hon var mitt allt <3.
 
Theodore:
2007-2010
Theo lilla solstråle, han var nog allas fröjd och glädje finasten. Embla är mamma till Theo och när jag började rida på henne var han 2 år sedan dess var jag med när han tömkördes och när Philippa började sitta på honom, när hon började rida ut på honom och började träna dressyr och hoppa. Sedan var det min tur att börja rida Theo, hela sommaren 2010 red jag honom och sedan dess har jag bara träffat honom på sommrarna och ibland när jag hälsat på honom, nu har han ju bästa Sanna :D <3.
 
 
 Solöga:
 Söta fina snälla vackra Solan, hon fanns också med från början men då fick jag inte rida henne, senare under hela 2010 red jag henne ofta och det var riktigt kul men i slutet fick hon artros i bakbenen och fick tas bort i januari 2011 finaste Solan <3
 
Alpen Mimosa:
 
 2008-2010
Mimosa kom till Philippa från Rinkaby ridskola, hon hade ridit henne några gånger och tyckte hon var helt underbar så hon fick köpa henne, vi red mycket under våren 2008 men sedan blev hon jagad av Embla i hagen och fick en fraktur i hovbenet. När det efter mycket om och men blev klart att hon inte skulle vara ridbar igen blev hon betäckt vilket även det började med att hon hade tvillingföl som inte utvecklades så det blev ett försök till, denna gång gick det bra och bebis utvecklades. Men så en dag mitt i vintern låg det en liten inte färdigutvecklad fölis i boxen, död. Då fick hon en sista chans hos någon som jag inte vet om vem men tillslut hade hon bara ont av frakturen och avlivades hösten 2010.
Fina Missan <3
 
Lorry V:
 2007-2008
Fina Dollan. Hon är mamma till Embla och jag fick även på henne lära mig rida. Hon var så snäll och tålmodig snälla fina gamla Dollan, hon var dräktig det året och är mamma till Lordy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback