Hur mycket kan den lilla fjordhästen bära egentligen??

Jag läste precis på en blogg och även i facebook diskussionen som inlägget handlade om att det var många som tyckte att en fjording kunde lugnt klara 100 kg eller mer. Då blir jag mörkrädd måste jag ärligt talat säga.. ALDRIG skulle någon på över 80 kg få sitta på min lilla fjordkorsning, han är väldigt nätt i typen och bara för att det är fjoring i behöver han inte vara viktbärande. Visst han tål något mer än de andra ponnyerna av samma modell men inte mycket och med dessa 80 kg menar jag någon enstaka gång annars har jag en maxgräns på ca 70 kg. Sjölv väger jag 53 kg och är 160 cm så varför i helafriden skulle jag påfresta min ponnys rygg med 100 kg o.O. Nej det förstår jag inte! Läs inlägget Emelie skrivit på sin blogg så får ni ta del av den ganska intressanta men skrämmande diskussionen. Klicka HÄR för att komma till bloggen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback